17 sept 2020 – Vekkelse – en fremtidig utgytelse av Hans herlighet

Nå har jeg jobbet en del med å utvide korsfestet.com. En del ting som jeg i en lengre periode ikke kunne legge ut – har jeg nå igjen lagt ut. Hvor lenge denne herligheten varer – aner jeg ikke. Men så lenge det er åpninger i åndeverdenen – så skriver jeg på.

For deres om leser Document – så har de denne artikkelen om Korona viruset:

Og jeg har igjen lagt ut denne artikkelen:

Nå er ikke jeg en person som gråter over spilt melk – med tanke på at jeg måtte legge ned toreblogg og flere andre. Noen ganger er det greit å bare sette strek – og begynne på nytt. Av den enkle grunnen at du selv forandrer deg med Herren, dag for dag – og fordi tidene forandrer seg også. Åpenbaring for noen år siden – er kanskje ikke noe å bruke mye tid på nå.

En venn av meg – jeg pratet med i dag – fortalte at han hadde sett på kristen tv – en person som hadde en masse bøker om metodistvekkelsen – og var visst ekspert på dette. Så talte Herren til han – om å kaste alt sammen. Det kostet han mye – etter som det var studier og jobb over mange år. Men han var lydig – og så velsignet Gud han – og han fikk oppleve mer med Herren og se Hans mektige gjerninger.

Man kan godt minnes gamle vekkelser – og store ting. Men man må aldri bli hengende der for lenge. For Herren gjør alltid noe nytt. I GT – så skjedde dette:

«Så brøt de opp fra fjellet Hor og tok veien til Rødehavet for å dra utenom Edoms land. Men på veien ble folket utålmodig.De talte mot Gud og mot Moses og sa: Hvorfor har dere ført oss opp fra Egypt, så vi må dø her i ørkenen? For her er verken brød eller vann, og vi er inderlig lei av denne usle maten!

Da sendte Herren serafslanger inn blant folket. De bet folket, og mye folk av Israel døde. Så kom folket til Moses og sa: Vi har syndet, fordi vi har talt mot Herren og mot deg. Be til Herren at han vil ta slangene bort fra oss! Og Moses ba for folket.

 Da sa Herren til Moses: Lag deg en serafslange og sett den på en merkestang. Så skal hver den som er bitt og ser på den, få leve. Så laget Moses en kobberslange og satte den på en merkestang. Og når en slange hadde bitt noen, og han så på kobberslangen, ble han i live4Mos 21:4-9

Når disse kom under press – så kom deres dårlige karakter frem – og de glemte alt hva Gud hadde gjort. Gud straffet dem for det – og de ble bitt av giftige slanger. Moses ba for folket – og de satte opp en kobberlange – ett bilde på Jesus på Korset. Som det står:

«Men jeg er en orm og ikke et menneske, jeg er spottet av mennesker og foraktet av folkSal 22:7

En salme som peker mot Kristus på Korset. De som så på kobberslangen – de fikk lov til å leve, selv om de var bitt. De som ser på Kristus, og hengir seg til Ham, blir fri fra denne verdens bitt – og renset i Jesu blod.

Problemet var at denne kobberslangen ble aldri ødelagt. Vi kan lese:

«I Israels konge Hoseas, Elas sønns tredje år ble Hiskia konge, Han var sønn av Judas konge Akas.Han var tjuefem år gammel da han ble konge, og han regjerte tjueni år i Jerusalem. Hans mor hette Abi og var datter av Sakarja.Han gjorde det som var rett i Herrens øyne, slik som hans far David hadde gjort. Han la ned offerhaugene og slo i stykker billedstøttene og hogg ned Astarte-bildet og knuste den kobberslangen som Moses hadde laget, for like til den tid hadde Israels barn brent røkelse for den. De kalte den Nehusjtan2Kong 18:1-4

Det som var en åpenbaring i en tid – ble en avgudsdyrkelse i en annen tid. Selvfølgelig skal man holde på eldre åpenbaringer etc. – men man må aldri feste sinnet sitt fast i det, såpass hardt, at du ikke klarer å tenke andre tanker – om Ånden gjør ting på en annen måte.

Mye religiøsitet skapes uti fra at man nekter å forandre på ting som man har lært fra det trossamfunnet man er i – når Ånden forsøker å komme igjennom – så blir det avvist – med tanke på at det er en ukjent måte for Gud å virke på, for dem. Derfor er det så tørt og ofte dødt på våre møter – fordi vi vil ikke at Ånden skal virke på den måten Han synes er best. Det var derfor de også hadde problemer med Jesus – når Han kom – fordi Han virket på en måte som var totalt ukjent i GT. Men det var innlysende at selveste Messias, Guds Sønn – måtte være annerledes enn alt annet! Uten at Han dermed kompromisset på Ordet.

I Norge tenker folk mye – kanskje for mye. Og det finnes en sterk intellektuell åndsmakt i dette landet – som binder folks tanker. Dette er noe som må brytes – selv blant de fleste kristne. Mange har problemer om besatte roper og skriker, når Ånden virker til deres frihet – enda det er temmelig bibelsk – bare les i Markus 1:

«Det var da i synagogen deres en mann med en uren ånd, og han skrek høyt og sa: Hva har vi med deg å gjøre, Jesus fra Nasaret? Du er kommet for å ødelegge oss. Jeg vet hvem du er, du Guds Hellige! Men Jesus truet den og sa: Ti stille, og far ut av ham! Og den urene ånden rev og slet i ham, skrek med høy røst og for ut av ham. Da ble alle forferdet, og de spurte hverandre: Hva er dette? En ny lære! Med myndighet befaler han til og med de onde åndene, og de adlyder ham.» Mark 1:23-27

Og om folk faller under Guds kraft – så blir man forferdet – enda skriften sier dette :

«Judas hadde nå fått med seg vaktstyrken og tjenerne fra yppersteprestene og fariseerne, og kom dit med fakler og lamper og våpen.Jesus visste om alt det som skulle skje med ham. Han gikk fram og sa til dem: Hvem leter dere etter? De svarte ham: Jesus fra Nasaret. Jesus sier til dem: Det er jeg! Men også Judas, som forrådte ham, sto der sammen med dem. Da han sa til dem: Det er meg, vek de tilbake og falt til jorden Joh 18:3-6

En vaktstyrke som faller til jorden. Vel, jeg tviler på om de gjorde det, om det ikke var en kraft som gjorde det mulig. Jesus sier egentlig her «Jeg Er» – altså Guds navn JHVH – og da klarte ingen å stå. Så om Ånden beveger seg imøtet – hvor det skjer merkelige manifestasjoner – så ikke vær redd. Du kjenner i din ånd – ditt indre menneske – om det er rett eller feil.

Jeg husker jeg satt en gang på møte – ved siden av en fyr. Og Ånden fylte han opp – så han lagde merkelige lyder. Og han som preket – sendte han ut, ikke fordi han var negativ til dens opplevelser, men fordi han måtte ha ro rundt forkynnelsen. Og så kom han tilbake – og det samme skjedde igjen – og de norske kristne som var der, ble veldig intellektuell forstyrret. Jeg for min del – jeg satt ved siden av han – så Guds kraft fra denne fyren – smittet over meg, så jeg lagde ingen lyder, men jammen ble jeg salig og ganske så drukken.

Grunnen til at jeg tar opp dette, er fordi det ligger en Høst og venter på oss, rett foran våre dører. Flere vil bli frelst – og Guds kraft vil bli utøst. Og det vil antageligvis ikke bli likt noe vi har sett før. Lester Sumrall i sin biografi – fortalte med muligens det siste møtet han hadde med Smith Wigglesworth – at Smith fortalte at han hadde sett en mektig vekkelse, i ett syn – hvor døde sto opp, mektige mirakler og Guds kraft rystet nasjonene. Det var i en sånn dimensjon – som han ikke hadde opplevd selv (og han rystet jo selv nasjonene med Guds kraft – når Han forkynte – og vekte opp over 20 døde).

Dette står for våre dører. Da er det ikke snakk om at du kan være forberedt på dette – det er umulig. Gud vil komme på en annen måte – og virke på en måte som kanskje også vil sjokkere vårt eget tankemønster. Men alt som er av Gud – er i Hans fred. Du vil kjenne det igjen.

Men jeg taler profetisk – mange kristne vil hate den måten Ånden kommer på – og de vil forfølge de kristne som velger å hengi seg til dette. Dette blir ikke vakkert – men dette er heller ikke noe nytt. Jesus ble jo forfulgt mest av de religiøse – som trodde de skjønte Skriften – men glemte at Skriften må blandes med Guds kraft:

«Men Jesus svarte og sa til dem: Dere farer vill, fordi dere ikke kjenner Skriftene og heller ikke Guds kraft.» Matt 22:29

Fordi mange kristne ikke har våket over sitt hjerte – og har sløvet ned sine sanser, selv om Ånden har kalt på dem over flere år, for at de skal vende om i sine hjerter – så vil det store frafall ta plass, på en ganske så synlig måte. Man vil rett og slett se hvem som er døde i troen – og de som er levende. Og samfunnet vil igjen bli rystet av Guds kraft – og det vil sjokkere de fleste, selv opp til Stortinget. De vil bli villrede – fordi de vet først ikke hvordan de skal takle det. Samtidig vil mange mektige hate det – fordi lyset treffer deres mørke hjerter, som ett dolkestøt. Og de vil avsky det.

«Og dette er dommen, at lyset er kommet til verden, og menneskene elsket mørket fremfor lyset, for deres gjerninger var onde. For hver den som gjør det onde, hater lyset og kommer ikke til lyset, for at hans gjerninger ikke skal bli refset. Men den som gjør sannheten, kommer til lyset, for at hans gjerninger kan bli åpenbart, for de er gjort i GudJoh. 3:19-21

Det vil også sjokkere en del som elsker gammel vekkelseshistorie – fordi dette her er annerledes (men samme Ånd). Og de gudsmennene Gud reiser opp – vil mange av dem være ukjente – fordi Gud velger det som ingenting er. Fordi mange av dem vil blir reist opp utenom de faste menighetene – så vil mange etablerte menigheter hate dem, og advare mot dem – som lysets engler. Fordi de selv lever i mørket.

Denne vekkelsen vil kjennetegnes som gjennomgripende – hvor Ånden vil saumfare alle deler av ens sjel – hvor ingen hemmeligheter får holdes skjult for Herren – som det står:

«For Guds ord er levende og virksomt og skarpere enn noe tveegget sverd. Det trenger igjennom helt til det kløver sjel og ånd, ledd og marg, og dømmer hjertets tanker og råd. Og ingen skapning er skjult for ham. Alt ligger nakent og bart for hans øyne som vi skal stå til regnskap forHeb 4:12-13

Løgn vil ikke bli tillatt – men eksponert og avslørt med en gang – og noen vil oppleve skjebnen til Ananias og Saffira, i Ap.Gj. 5. Regjeringsmedlemmer og Stortingsfolk vil være livredde for det som skjer – dette hadde de aldri kunne forestille seg – og det støter deres demoniske planer for verdensherredømme.

Satan vil sette inn alt for å stoppe dette – men de som Herren har satt inn som frontfigurer – har blitt prøvd på alle områder – og de lar seg ikke villede av noen ting. De er bare opptatt av å frelse flest mulig folk inn i Himmelen. De bryr seg døyten om denne verdens ånd – eller dens trusler via dens marionettfigurer – oftest eliten. Å tjene Herren er det eneste som betyr noe for dem. Å lide – er en kvern som de allerede har gått igjennom – så med tanke på Kraften som støtter dem – så vil de gi lite oppmerksomhet til angrepene – og forfølgelsen – men gi all ære til Jesus.

Det som kjennetegner denne vekkelsen, er at Gud bruker for det meste lekfolk – ofte folk som har vært nede i rennesten, som har vært på utsiden av samfunnet, som folk har sett ned på. Det er ikke for mange kjente predikanter som blir med på dette.  Hele denne åndsutgytelsen vil splitte de kristne inn i 2 – Geitene og Fårene. Noen mellomting finnes ikke.

Gud vil opprette de mest mirerable tilfellene – som alle har gitt opp – og de vil bli opprettet fort – pga Guds kraft og den sanne salvede Guds Ords undervisning. Befrielse vil skje i såpass store mengder – at man ikke har mulighet til at de alle får hver sin oppfølger – Guds kraft vil treffe såpass store områder – at Guds kraft vil selv treffe folk inne i deres hjem – og i nærheten av der Guds Hellige er. Folk vil komme i syndenød – de vil gråte ukontrollert – uten å helt forstå hvorfor. Selv hardbarkede forbrytere og avgudsdyrkere – vil ikke kunne bli uberørt av dette. Flere vil hengi seg til troen – og selv vitne i sine miljøer.

Denne vekkelsen vil bli kort – og når den har vunnet alle utvalgte – så vil Herren hente sine hjem. Det er sånn jeg ser det – og all ære til Herren.

Å si sånne ting – uten å ha sett det fysisk – er dristig. Men man må bare våge – å være tro mot sitt hjerte. Og hvem vet – kanskje jeg har helt rett ….

Vær så mye velsignet