Beresheet – del 5

Fra tid 40:23 til 52:36 – hentet fra denne youtube videon

Det første Ordet i Bibelen Berisheet (Norsk: I begynnelsen) åpenbarer en tusenårs perspektiv som er så nøyaktig og presis om forutsigelser om fortiden, hvor vi ikke våger å ignorere hva den forutsier for fremtiden. Det er derfor Gud ikke har avdekket dette før nå. Spart det for den siste generasjonen. Den siste generasjonen som lever forbigående år av tid. Tidens som beveger seg raskt og beveger seg med fart mot det neste begivenhet som Gud har ordinert for å skje akkurat i tid – på akkurat avtalt tid – på hans millenium års dag for ett 1000 års kalender.

For å være presis, du lever på et tveegget sverd på en nær 2000 års nedtelling – som bare har noen få korte år fra å bli fullbyrdet. Du lever i en tid av tegn som ikke har vært sett siden Noahs tid. Det korrupte mennesket har nådd kokepunktet, bøyningspunktet når synden flyter over fra Guds kopp (Oa: Bibelen defierer det som Syndens beger er fullt – så komer dom, 1 Mos. 15:16) av tålmodighet og barmhjertighet.

Du lever i den generasjonen som har sett fullbyrdelsen av det ene begivenheten som varsler hele jorden at Gud er suveren over alle menneskers og nasjoners handlinger.

Vi har blitt vitne til den mest usannsynlige historiske begivenhet som har tatt plass i menneskers historie – Miraklet i samlingen og opprettelsen av nasjonen Israel – som ikke lengre er en fjern drøm trodd av en frynsete gruppe av bibelske bokstav troende. Bortforklart av de troløse Bibel lærerne – som har så brilliante tolkninger som bort-åndeliggjøre Guds løfter – og fyller alle disse som følger dem med arroganse og stolthet.

En fullbyrdelse som er forbløffende i Guds åsyns bokstavelige oppfyllelse av hans ubrytelige løfter. Israel har blitt brakt tilbake til deres land i vantro – akkurat som Herren både ga løfte om, og forutsa. Denne generasjonen har blitt vitne til samlingen sammen med intensitet og hyppighet.

Jordens tegn på jordskjelv, pest, kriger, hungersnød, tornadoer, stormer, tsunami og vulkanske utbrudd – som Jesus sa ville akselere  i et haug av konvergerende (nærmer seg ett kryssende punkt), alltid akselerende sykluser av fremtredende katastrofale hendelser – som han sammenlignet med fødselssmerter – som aldri før har blitt sett av noen annen generasjon – selv de mest herdete synderne, som bor på utsiden av påvirkning av Guds Ånd – vet at noen ting er grunnleggende galt og noen fryktfulle ting er nær horisonten.

Lysets barn, ifølge Paulus, vil ikke bli overrumplet av dagen. Dagen da Himmelens Prins kommer gjennom det åpne tidsvinduet – som har vært tildelt fra begynnelsen – for å demonstrere Guds nåde til nasjonene. Tiden vi kaller kirkens tidsalder.

Lysets barn vet tiden for Herrens tilbakekomst er nær – det er tegn på himmelrommet – tegn på jorden – tegn i den usynlige verden av at onde ånder manifesterer seg i vår tid og i den usynlige dimensjonen oppe i luftromet. Tegn er rundt overalt – som er profetert for å produsere frykt i de herdete hjertene av de som har forkastet Guds salvedes ene tegn – som egentlig er ment for å oppmuntre og øke til et punkt av begeistring – det velsignede håpet.

Dette er førstefødselsretten til alle kristne pilgrimer i verden. Pilgrimer som lengter i sine hjerter å bli eskortert – ved ett øyets blink (Oa. Bortrykkelsen) – inn i Guds nærvær av vår Herre og Frelser – tatt inn til plassen som Jesus sa – som Han ville gå for å gjøre i stand for oss i Himmelen.

Kristne som en gang bare av og til var uregjerlig synkende og måtte gå på knærne i det mørke skyggeaktige hjørne av synd – er nå sjokkerte av den elven av septik tank kloakkrør av moralsk fordervelse og uorden/forvirring som inntreffer jorden i en større skala overalt rundt oss.

For disse motløse Guds Hellige , Herren bryter forseglingen – en åpenbaring skjult fra alle andre generasjoner som har levd på jorden – bevart bak et slør, til den siste generasjonen – for en forberedelse for at kristne skulle være fryktløse i det siste øyeblikket av tiden – hendelser som ikke skulle kastes bort på søvn – men heller øyeblikket hvor det er ment at vi skulle være våken og se opp – med øyne fylt med tro og håp, til tross for alle ondskapens krefter – som fører krig mot den enkle sannheten – at vår frelse dras mot sin forløsning – og er nå på døren.

Vi er nå klar for å røpe de to gjenværende – den gjenstående siste tids åpenbaringsmerke funnet i det aller første Ordet i Bibelen. Der vi startet. Vi leser hva Jesaja sier:

«Kom i hu de første ting, fra evighet! Jeg er Gud, og ingen annen. Jeg er Gud, og det er ingen som jeg, jeg som fra begynnelsen forkynner enden, og fra eldgamle tider det som ikke er skjedd. Det er jeg som sier: Mitt råd skal bli fullbyrdet, og alt det jeg vil, det gjør jeg.» Jes 46:9-10

Det er 2 flere tids åpenbaringsmerker i Berisheet profetien – som bokstavelig vil oppfylle deklarasjonen gjort av Gud – som Skrevet av Profeten Jesaja. Å proklamere enden fra begynnelsen.

Berisheet ild profeti i Del 1 – så oppdaget vi den første ordet i Bibelen Berisheet. Ordrett oversatt med «I begynnelsen…» – var ikke bare om en begynnelse, men inneholdt et profetisk bilde og nummerisk åpenbaring som kunngjorde og multipliserte begynnelsen med en hoved tematikk som begynte i en synsvidde som overskygget alle de andre.

Du kunne gjettet at Berisheet profetien var om 6 dagers skapelses miraklet, fulgt av den syvende dagen av hvile. Men det var det ikke – isteden oppdaget vi begynnelsen som varslet de syv tusen år av synd, via milliarder (av mennesker) som begynte med Adams synd – 33,5 år etter skapelsen – og hvilken begynnelse var det som forutså at Adam syndet?

Det var begynnelsen som tok plass i det 4 milleniumet (det 4000 året) på Guds kalender. Begynnelsen som tok plass på fjellet Moria – hvor den største utførelsen ble utført i menneskenes historie – som ble manifestert på ett trekors, som løftet opp Himmelens Prins – som hadde ydmyket seg selv, og kommet til jorden – som Immanuel – Gud ikarnert for å betale ut Adams syndgjeld og hva alle hans etterkommere er skyldig i – inkludert du og jeg.

Nå vil jeg forklare de 2 gjenværende millenium tidsmerke profeti – som bare venter på å bli åpenbart. La oss se om vi kan oppdage den profetiske tidslinjen og bilde profetien som bokstavelig oppfyller Jesaja 46 profetien.

La oss se om vi kan Enden fra Begynnelsen.  I det første Ordet Gud åpenbarer – I Begynnelsen – så er det usedvanlig å si at det minste å finne ett ord lagt inn i ett annet ord i det hebraiske språket. Men å finne 5 hebraiske ord lagt inn ett Hebraisk Ord er klart forbausende og selvsagt – for å fange vår oppmerksomhet.

Vi har allerede identifisert 4 av disse hebraiske ordene funnet lagt inn i den sjette bokstaven i det Hebraiske Ordet Berisheet. Husker du det? La oss ta ett overblikk over dem. Beyt – er inne eller innsiden. Reysh – Beyt (uttales Bar)  er det hebraiske ordet for sønn. Aleph – Reysh – Beyt (uttales ybarra) er det hebraiske ordet for skapt (eller Skaper). Sheen – Aleph – Reysh (uttales Reysh) er det hebraiske ordet for overhode eller første prins.

Disse 4 ordene var åpenbart lagt inn i åpenbaringen, i et system sånn at den kanskje klart kunne underrette oss at Guds sønn var inne i huset – at Guds sønn kom ut av sitt hus.

Den avslørte, til vår overraskelse, hvorfor Guds sønn kom ut av sitt himmelske hjem – overraskende var det ett viktig ord til lagt til i Berisheet – et hebraisk ordet stavet Aleph Sheen. Aleph er den tredje og Sheen er den fjerde bokstaven i Berisheet. Billedig mening av en kjærlighets scene er lett å finne ut av – bygd på bildene Aleph – som er en okse, som betyr styrke. Sheen (tallmessig 300) billedig er tenner er ment å føre ideen om å knuse – som biting med tenner. Putt disse ordene sammen – og du har ett bilde av Sterk Destruksjon som Gud hadde i sine tanker.

Vi har allerede sett hvordan Sheen har blitt brukt som ett bilde for å forutsi korset. Er det en annen knusing og ødeleggelse på horisonten? Svaret er ja, og Gud overlater oss uten tvil hva som forårsaker destruksjonen. Aleph Sheen er det femte hebraiske ordet er en plass og Berisheet bokstavelig betyr ild.

Ordet Yood og Sheen forteller oss hvor den ilden er planlagt å oppfylles på Guds 1000 års kalender. Og når vil det skje? Yood 10 ganger Sheen 300 blir lik 3000.

3000 år fra hovedsenteret av menneskets historie – datoen til Korset og 30 e.Kr – så forutsier Berisheet profetien ild. Alle som har lest Bibelen behøver ikke å gjette hvilket den enkle sjokkerende ord den forutsier. Vår nåværende verden vil gå mot sine ende i en ildfull storbrann. Når skal da dette skje?

Vi vet nå svaret basert på Berisheet Påske profeti – som starter i hovedsenteret av all historie i 30 e.Kr – og så ved å legge til 3000 år – som tar oss rundt 1000 år inn i fremtiden, til 3030 e.Kr.

3030 e.Kr. er nøyaktig 7000 år fra Adam syndet og var drevet ut av Edens hage, 33,5 år etter skapelsen. Og hva vil komme til sin ende etter 7000 år – som markerer den komplette destruksjonen av nåværende himmel og jord?

Svaret tar oss tilbake inntil Guds 1000 års perspektiv. Syv er et av fire hellige tall – som betyr Gudommelig avslutning – og du trenger ikke å ha en PHD (Oa: antar en høy karakter) i teologi for å skjønne hva som kommer til slutten etter 7000 år.

Synd, opprør og ugudelighet og alt det berører og korrumperer, har influert hele verden – den verden som Gud tydelig deklarerte som God i Begynnelsen, er sterkt forurenset med synd og opprør – og må komme til sin ende.

Ilden markerer ikke bare enden og de 7000 årene – det 7 vende millenium (1000 året) – den innevarsler også begynnelsen av en ny syndfri Evighet, forløper for en ny Himmel og en ny jord. Det er den avtalte tiden Gud vil rulle sammen den nåværende himmel og jord som en skriftrull – og sette fyr på den som han deklarerte i Hans Ord – lytt til hva Peter sier i 2 Pet. 3:7, 12:

«Men de himler og den jord som nå er, er ved det samme Guds ord spart til ilden. De blir holdt oppe til den dagen når de ugudelige mennesker skal dømmes og gå fortapt.» 2Pet 3:7

«mens dere venter på at Guds dag skal komme, og fremskynder den. Da skal himlene oppløses i ild og himmellegemene smelte i brann.» 2Pet 3:12

Gud sier Han vil deklare enden fra begynnelsen, og Han har gjort det bokstavelig med en presisjon som ikke kan fornektes. Profetien i Jesaja har bokstavelig blitt oppfylt i begynnelsen, bokstavelig i åpenbaringen om av hans Ord «I Begynnelsen..».

Gud har deklarert enden fra begynnelsen. Og Han gjorde det på en måte ingen aldri kunne ha drømt om. Gud har fullbyrdet Hans Ord fra sitt punkt av sentrum i 30 e.Kr. Fra den guddommelige avtalte tiden, som vi kan datere de seks dager av Skapelse som fulgte etter den syvende dagen av hvile. Skapelsen tok til i 4004 f.Kr. – som ble fulgte av 33,5 år av uskyldighet og frihet fra synd i Edens hage. Denne endte brått med Adams synd, 33,5 år fra start datoen av Skapelsen.

Og nå vet vi enden av den nåværende himmel og jord – som er i tidsplanen – som vil omkomme ved ild i 3030 e.Kr. Vi lever nå grovt regnet 1000 år før den endelige oppfyllelsen av den syvende sabbat dagens 1000 årige (millenium) perspektiv – som vil gå mot sin ende 7000 år av synd og opprør.