Berisheet – del 4

Fra tid 33:23 til 40:21 – Videon kan ses her.

Om Jesus døde på korset i påsken 30 e.Kr. – da han var 33,5 år. Ved å gå tilbake i tid – 33,5 år – så kan vi slå fast at Jesus ble født 4 f.Kr. Det året er den mest vanlige oppfatning av Jesu fødeår.

Om vi da går tilbake i tid 4000 år fra fødselen til Jesus – så kommer vi tilbake til skapelsesdagen 4004 f.Kr. – som er mest sannsynlig. Ser du det fullkomne tidsmønstret som legges over det syndfrie livet til Adam i Edens Hage – som endte i opprør og synd – etter 33,5 år. Kan du se mønsteret gjentar seg for hensikten å fullføre, ved å destruere gjelden av synd forårsaket av den første Adams synd. Destruert av det syndfrie livet, døden og oppstandelsen av den siste Adam, som døde på ett kors 30. e.Kr., nøyaktig det samme øyeblikket hvor synden kom inn i verden – 4000 år tilbake.

Profeti er et mønster inntil Beresheet påske hendelsen ble åpenbart i tid og rom. Beresheet profetien kunne ikke bli forstått. Denne logikken er sømløs enkel og grundig.

Den syndfrie Adam trenger ingen frelser – for de første 33,5 årene i Edens hage. Men i det øyeblikket han syndet – så ble han i ett desperat behov av en frelser.  Gud er veldig presis i sine avtaler med mennesket. Tenk over presisjonen og nøyaktigheten over Beresheet profetien. Gud begynte en profetisk nedtelling. Til det mest viktigste hendelsen noen gang i menneskehetens historie. Det eksakte øyeblikket som markerte det fortvilte behovet for forløsning og soning.

Den nedtellingen startet. Klokken tikket nedover mot at det ville bli kunngjort en kommende frelser. Den nedtellingen startet eksakt 33,5 år etter skapelsen. Og det er ett startpunkt for Millenium (1000 års) sabbaten (det siste 1000 år av menneskenes historie), profetisk endetids perspektiv.

Overraskende, Berersheet profetien åpenbarte at vi trengte å nulle ut millenium perspektivet til en ny start dato – som inntil nå har vært ett mysterium. At synd kom inn i verden og eksakt 33,5 år etter skapelsen – markert (på tegningen) med en stor svart X – startpunktet for det 4000 års nedtelling til korset.

Dette startet for å oppfylle Jesaja profetien. Men er det Påske profetien mot Enden – Gud snakket om gjennom Hans profet Jesaja?:

«Kom i hu de første ting, fra evighet! Jeg er Gud, og ingen annen. Jeg er Gud, og det er ingen som jeg, jeg som fra begynnelsen forkynner enden, og fra eldgamle tider det som ikke er skjedd. Det er jeg som sier: Mitt råd skal bli fullbyrdet, og alt det jeg vil, det gjør jeg.» Jes 46:9-10

Svaret er nei! Korset er ikke enden på profetien. Det er en ny begynnelse.

Det er enda to flere tidsstemplede hendelser som enda skal bli åpenbart, i den profetien vi vil nå kalle påskeprofetien – som ble oppfylt i 30 e.Kr. – på ett trekors på Golgata.

Påskeprofeten åpenbarer 2 flere hendelser som vil besegle din skjebne. En av disse hendelsene er på slutten av å bli oppfylt.

Når det skjer – vil din fremtid enten bli lys og utenkelig håpefullt. Eller fylt med ubeskrivelig terror. Hva vil din fremtid bringe? Vil du være rede og vente på din Herres tilbakekomst eller vil du bli så kvelt av alt som er i denne verden, at du ikke klarer å våkne opp og se opp.

Jeg inviterer deg til å tenke over den endelige Beresheet Påske profetien – enden er nærmere enn du kan forestille deg det.

Velsignet håp for noen – kommende terror for andre.

For tusenvis av år har det vært et bibelsk profetisk perspektiv, som har vært opplagt, men utydelig – og ut av fokus – hvor man har gått glipp av det endelige fokuset som – da den endelig er på plass, vil bringe hele utsikten inn i et skarpt perspektiv. Men et pusslespill bit som har vært skjult i en plass fra den hele begynnelsen – bare ventet på den avtalte tiden – for å bli puttet inn på en rett plass – i rett ordning som den endelige og siste generasjonen muligens ville finne – på den avtalte tiden – akkurat før Gud gjør slutt på en tidsalder – og begynner en annen.

Den Historiske Millenium tidsrom perspektivet – som nå er i fokus – åpenbarer for første gang når den viktige hendelsen – som endrer menneskets historie – skjedde i fortiden.

Denne fullbyrdelsen skjedde ikke med å gå forover fra den foreslåtte året av 6 dagers skapelsens fullbyrdelse – men ved å se bakover til året av skapelsen og hendelsene som øyeblikkelig fulgte plasseringen til Adam og Eva i Edens Hage.

Det 7000 års milleniums perspektivet – mens det vendte seg bort fylt med utbrettelsen av mange dispensasjoner (Guddommelige ordninger) over tid.  Men kun en forfatning.  Og en begynnelse og en ende – i utsikten fra ett guddommelig perspektiv. Og hva slags tilstand er det? Tistanden av menneskets hjerte. Tilstanden av synd og opprør.

Den 7000 års nedtelling begynte ikke ved skapelsen. Den 7000 års nedtelling ble tragisk satt i gang av synd av Adam – og har blitt forsterket og forstørret av hans etterkommere, i en alltid utøkende kresendo (i større og større grad), av en usigelig tragedie. Den 7000 års nedtelling startet ved Adams synd – har blitt karakterisert av en syklus

av dispensasjon som alle ender på eksakt samme måte. Uansett hvilket nye ekpseriment som er prøvd for å beherske mennesket syndfulle hjerte – ender det alltid på samme måte. Enten det er anarki, tyranni, demokrati, sosialisme – enten det er styrt gjennom mange lover eller få – styrt av rettferdige konger eller Gud selv – så ender det alltid på samme måte.

Menneskets hjerte forråder alle former for styre – de gjør opprør mot alt som er godt og Hellig – hvor det viser seg selv å være ondskapsfullt, utemmelig, opprørsk og selvdestruktiv. Det finnes kun en løsning til dette problemet – og det er ikke mulig ved menneskers makt å utøve dens løfte eller styrke.

Mennesket er i et desperat behov av ett nytt hjerte, en nyskapt natur som er gledesfull i strålende harmoni med Hans skaper. Er det en lekse som mennesker trenger å lære – mens han arrogant prosjekterer og planlegger hans utiopiske fantasier: Mennesket uten Gud – kan ikke utrette den siste versjonen av en oppgradert forbedret menneske. Det er galskap å tenke at hjelp ved super intelligens og teknologi – som er falske løfter som gir gjenlyd fra slangens ondskapsfulle løgner vil fullføre det bare Gud Skaperen kan fullføre. Og hva er det? Ett nytt hjerte!