Berisheet – del 6

Dette er den siste delen – videon er hentet her.

Tid i videon fra 52:36 til 01:05

Vi har nå igjen en del av den endelige Berisheet tidsprofetien – som de andre 2 før, som Herren har latt liten tvil være igjen om hva denne profetien handler om. En profeti som vil vise seg når Rash – Herlighetens prins forlater sitt hjem en gang til etter befaling for å fullføre den neste fase av den skjulte planen Hans Far i Himmelen hadde som formål – før grunnleggelsen av jorden.

Men denne gangen – Rash – vil ikke Prinsen av herligheten komme som ett slaktefår for å bli hånet og slått og drept. Nei, Guds Sønn vil komme ut av sitt hjem i Himmelen med ett brøl, og ett rop av seier. Han kommer som en overvinnende løve av Juda. Kong Jesus kommer snart for å etablere sitt 1000 års rike på jorden.

Kongen venter nå i Himmelen for det eksakte riktige øyeblikket i den avtalte tiden – til å komme tilbake som en seiersrik konge over hele jorden. Når skal da dette skje?

Svaret er å finne i bildet av Rash – prinsen kommer ut av sitt hjem – for å fullføre Yood – planen. Guds plan. Bildet som åpenbarer dette øyeblikket – åpenbarer også at denne begivenheten vil skje på Guds millenium (1000 års) kalender.

Tidsstemplet på 2000 år – eller 2 millennium – lagt til med påsken 30 e.Kr. – gir oss svaret. Forbløffende så ser det ut som året for Jesus Kristus andre komme. Det er ikke tusenvis av år i fremtiden – som det var for den første menigheten – det er allerede her. Det er forutsagt å skje basert på Berisheet påske profeti i år 2030.

Berisheet påske profetien forutsa at 2000 år fra korsfestelsen – ved datoen 30 e.Kr. – så vil Herren komme for å etablere sitt rike her på jorden. Dette er hvorfor folk, inklusiv mange kristne er perpleks og forvirret. Herrens komme – når ingen vet dagen eller timen – er ikke Herrens andre komme – men Herrens komme for å samle opp hans menighet.

Om du er forvirret rundt dette – så vil jeg foreslå for deg å åpne din bibel – og starte med å lage en liste av alle versene i Nye Testamentet som beskriver Jesu andre komme eller Jesu Kristus komme. Det du vil oppdage, er at det er minst 20 kategorier, som enten hovedsakelig fremhever selvmotsigelse i Bibelen – eller 20 kategorier som beskriver 2 ulike hendelser – avreisen for menigheten populært kalt bortrykkelsen. Det er ikke det samme som Jesu andre komme– som også er kalt herlighetens komme.

Jesu komme i skyen, som samler Hans menighet har som sitt formål å eskortere Guds Hellige bort fra jorden – Jorden som er på vei til å oppleve Guds vrede. Jesu andre komme – handler alt om Herren som kommer med sine Hellige – for å etablere et 1000 års rike her på jorden. Hendelsen det andre komme har så mange profetiske tidsstempler og tegn koblet mot dens oppfyllelse – så det er vanskelig å holde orden på dem alle. Åpenbart, alle som har en bibel, under den store trengselen – kan konsultere det og vite nøyaktig når det andre komme vil skje. Alle som sier deg at ingen vet eller vil noen gang vite året Jesus Kristus kommer igjen – enten ignorerer fakta eller er for forvirret til å se klart.

Berisheet profetien forutsier ikke når Jesus vil komme og samle opp sin menighet – men den forutser tiden.

Oversettelsen av bilder og tall i de første ordet i Bibelen åpenbarer tre tids stemplede hendelser – som er alle basert på en fjerde hendelse – den ene hendelsen Gud opphøyer over alle andre. Sentrum av all historie – Hendelsen ved korset – som skjedde 30 e.Kr.

Så vi spør: Akkurat hvor mange begynnelser er forutsagt i Berisheet påske profetien? Om vi regner med Korset – så er det 4 hendelser som har direkte forutsigelser i det første Ordet i Bibelen. Er det andre?

Basert på Millennium, med et tusen års perspektiv – kan vi nå sette en tidslinje på et par andre viktige hendelser – som nå for første gang i sikte – og tids stemplet basert på Berisheet profetien. Overraskende – Berisheet profetien åpenbarer 7 begynnelser – alle kjente – og arrangert i en orden på Guds millenniums kalender.

La oss kort ta overblikk på alle syv profetiske begnnelser som er nedtegnet. 33,5 år av ett perfekt liv på jorden – fulgt av 7000 år med menneskehetens tildelte tid på jorden.  

Nummer 1: 4004 f.Kr.  Begynnelsen: 6 dagers miraklet når Gud skapte alt. Fulgt av 7 dagers hvile. Begynnelsen av det første mennesket Adam som var syndfri i 33,5 år.

Nummer 2: År 3970 f.Kr. Begynnelsen av synd og opprør – det året Adam syndet – 33,5 år etter skapelsen.

Nummer 3: År 30 e.Kr. Den nye begynnelsen som åpnet Veien opp til Himmelen – basert på forsoningens død på Korset – for den siste Adam – Jesus Kristus – som fullbyrdet vår frelse på ett trekors som profetert – starten på Kirkens tidsalder.

Nummer 4: Menighetens bortrykkelse (Oa: han gir et rom for bortrykkelsen fra nå til 2023) – den nye begynnelsen opplyst for troende ved en herlighetsgjort kropp – som passer og er lagd for himmelen, og fullkommengjort – så vi kan glede oss over vår Herre og frelser – samtidig som vi er velsignet over all vår forstand – ved å være i Hans nærhet for evig og alltid.

Nummer 5: 2023 e.Kr. – Daniels 70`ende uke – også kjent som den Store trengselen som vil vare i 7 år og fortsetter uten tidsavbrudd – mot Jesus Kristus andre komme (2030). Begynnelsen for verdens sorg – og begynnelsen for disiplineringen for Guds elskede barn av Israel – som vil gå under veien for disiplin og orden så de til slutt vil kalle på Yeshua HaMashiach (Jesus Kristus) ved troens øyne – og endelig vil se at Jesus Yahshua er deres frelser.

Nummer 6: 2030 e.Kr. Det andre komme av Jesus Kristus – begynnelsen av millennium`ets regjeringstid for Kristus på Jorden – som vil vare i 1000 år.

Nummer 7: 3030 e.Kr. ved ild. Slutten på det nåværende himmel og jord – og skapelsen av en ny evig himmel og jord og begynnelsen av en evig tilstand.

Du vil legge merke til at jeg ikke forutså ett år for bortrykkelsen. Det er ett åpent tidsvindu gjennom som Herren vil komme gjennom og hente sin menighet. Det vinduet har blitt sakte lukket gjennom snart 2000 år og den er nesten så godt som lukket. Vi vet at bortrykkelsen vil skje fra hvilken tid som helst nå – og nå når vi vet tidsvinduet for Hans komme, så kunne vi lukke det i dag, i morgen – eller en annen dag – vi vet enkelt ikke eksakt når Herren kommer. Men vi vet at vinduet av nåde vil lukkes igjen ikke senere enn 2023 – det samme året begynner 7 års Store Trengselen – også kjent som Daniels 70 uke.

Tidsvinduet som var fullt åpent i nær i 2000 år – fra 30 e.Kr. – er nå kun åpent i 5 år – ved produksjonen av denne artikkelen i mars 2018. Betyr det at vi har 5 år før Jesus kommer og henter sin menighet i sin herlighet og tar oss hjem? Nei!

Det betyr at vi kunne hatt opp til 5 år før Jesus henter sin menighet – eller kan det hende vi kun har noen minutter.

Berisheet påske profeti er sett av veldig enkle likefrem og enkelt å forstå. Samlingen av puzzle biter – samlingen av bilder og tall monterte Berisheet Påske profetien – forutsigelsen for at Guds menighet vil ikke eksistere på jorden etter 2023 – det er ikke sikkert vi er her etter 2022 heller eller i morgen. Bare Gud vet.

Husk at menigheten var ett mysterium – ikke åpenbart i det gamle testamentet. Er det da en overraskelse at den eksakte dagen og timen som brudgommen vil hente sin brud, også er ett mysterium? Men mens vi ikke vet den eksakte dagen – eller timen på dagen – så kan vi ikke forutsi årstallene som er forlatt i åpent rom i Guds nådes vindu – hvor Guds sønn vill komme i skyen og hente sin herliggjorte menighet.

La meg spørre de kristne – som lytter til dette forbløffende ende tids perspektivet. Er du bekymret av å vente på din Herres tilbakekomst? Om du er det – så er denne åpenbaringen en stor oppmuntring til deg. Det er bare litt tid igjen – vær tålmodig og lev ditt liv som han ville komme tilbake i dag. Er du en bekjennende kristen fordypet i tingene i denne verden – eller i kjærlighet til de forlokkende distraksjoner , fornøyelser og attraksjoner – så er det som sirene (gresk mytologi – de sang og de sjømennene som hørte på, ble forført bort fra å kunne styre skuta riktig) sanger – som roper ut for å få all din oppmerksomhet.

Ville tankene om Herrens gjenkomst snart – lyde som en ubekvem sannhet, som du virkelig håper ikke skal bli tatt seriøst – om nyhetene av at Herrens komme virkelig vil skje – og snart – og det ikke vil høyne/vekke opp din ånd, så du får en lengsel og forventing etter herligheten – så er det noe galt ved ditt tros liv – og du trenger å omvende deg – og få dine øyne på Jesus alene – før du vil stå fremfor Ham – fortært av skam og anger.

Berisheet profetien er den mest forbløffende advarselen du vil høre i din livstid – og får tilbake kjærligheten til Herren som forløste deg med sitt dyrebare blod – og vende Ham til sentrumet av ditt liv hvor det er eksakt der Han hører hjemme.

Om du ikke er en kristen – så vil jeg pårope at du ikke må gå fortapt. Kom til Kristus mens det enda er tid – før det ene tingen du har tatt som en selvfølge – forsvinner bort og blir tapt for alltid.

Tid: Du tror du har all tid i verden. Bereshit påske profetien har blitt åpenbart for deg så du vet at det er en avtalt tid for Jesu Kristus menighet – å bli forent med deres Frelser – det er bare ett øyeblikk unna. Guds Hellige vil ikke bli forlatt på jorden når denne hendelsen inntreffer.

Om du ikke er en kristen – så er det tid for å erkjenne sine synder og ditt desperate behov for en frelser – det er tid for Guds barmhjertighet og nåde – mens du ser på med troens øyne til den Ene – Kun Den eneste – som ga sitt dyrebare blod sånn at du kan bli forløst og heve løftet som har blitt skrevet for din oppmuntring og forløsning. Hør på dette budskapet og tenk over at det har blitt sendt til deg – for at du kan flykte fra kommende vrede som vil komme. Hør hva Paulus sier i Romerbrevet 10:9-10:

«For dersom du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud reiste ham opp fra de døde, da skal du bli frelst.Med hjertet tror en til rettferdighet, og med munnen bekjenner en til frelse.» Rom 10:9-10

Dette konkluderer oversettelsen av den første profetien åpenbart i Bibelen. Åpenbart – men gjemt i Begynnelsen – sånn at du kunne bli advart til avtalt tid – at Kristus snart kommer og henter sin menighet. Vil du være rede?