Berisheet – del 2

(Tid i video – fra ca 1155 til 2044) – se video i del 1

Alt som skjer – får forover fra dette tegnet – tegnet fra korset er den direkte konsekvens av denne storslåtte hendelsen. Fra Korset går alle storslåtte hendelser som Gud har planlagt for menneskeheten i fremtiden. Tegnet er nå historie.

Og hendelsen av Prinsen har kommet ut av sitt telt – er nå blitt åpenbart. Guds Sønn kom til jorden for å fullføre sin Himmelske Fars vilje. Denne hendelsen tok plass på ett ubehøvlet tre kors og løftet opp Guds sønn på en forhøyning som vi kjenner som Golgata. Denne hendelsen reverserte pakten som mennesket hadde gått inn i ved døden og helvete. Og åpnet døren og fullførte pakten som Gud hadde laget via Sønnen for å forløse, og bli døren – som Jesus hadde forberedt – for alle som elsket og stolte på Ham. Denne hendelsen åpnet dørene for at man kan komme inn i Guds hjem, ved Kristus dyrebare blod.

Og Beresheet handlinger er alt om ett hjem, og ny begynnelse. Men det finnes mer ved Beresheet – vi har bare skrapt overflaten. Dens betydning har enda ikke blitt komplett oppfylt. Vi har svart på spørsmålet «hvem», og blitt introdusert til den sentrale personen i Beresheet profetien.

Mennesket er ett resultat av Adams synd og vår egen synd – vi er fanget i forbannelsen av synd og under Guds vrede. Jesus forlot sitt himmelske hjem for å gjøre opp for våres synder, så vi kunne bli rettferdiggjort ved hans offer.

Det finnes ett annet «hvorfor» som ikke har fått sitt svar. Hvorfor har profetien blir skjult i nesten 3500 år? Hvorfor blir den åpenbart nå – nesten 2000 år etter Golgata?  

Beresheet profetien åpenbarer klart den største begynnelsen av all tid. Det er ikke seks dagers skapelsen som er i fokus, men begynnelsen som gjør slutt på menneskets pakt ved synd og død – og lager en vei – der det før ikke var noen vei – for å åpne for vårt hjem i Himmelen, åpnet av Gud eneste sønn – som er herlighetens prins – Guds sønn som forlot sitt hjem i Himmelen – for å komme til jorden som en tjener, for i lydig glede å fullføre sin Himmelske Fars planer og formålt for å forløse den falne menneskeheten – i befalning at vi kan bli invitert inn til Hans hjem.

Vi er nå klare for å svare på de gjenværende spørsmålene angående hovedprofetiens tema, belyst i de aller første ordene i Bibelen. Hvor og når? Når vil den storslåtte hendelsen ta plass og hvor på jorden vil dette skje.  Åpenbarer Beresheet profetien hvor dette vil skje?

Svaret kan ble funnet i den Hebraiske bokstaven Sheen – ord nummer 4. Bokstaven Sheen – mens vi lærer å betegne prosessen «å knuse» (bite – som i tenner) og ødeleggelse. Sheen er også nummer 300. Nummer 300 blir brukt i forbindelse med Enok, Noah, Gideon, Samson, David og Jesus for å vise en overnaturlig seier over død. For å oppdage mer med Sheen, tallet 300 – vi inviterer deg til å besøke passoverprophecy.com. Sheen er også det ene nummeret som er en stenografi signatur av Guds navn.  Ett navn som indikterer guddommelig eierskap. Se på Sheen som det ser ut i dag i moderne hebraisk. Ett bilde er verdt tusen ord. I 2 Krønikerbok 6:6, leser vi:

«Men jeg utvalgte Jerusalem til bolig for mitt navn, og jeg utvalgte David til å råde over mitt folk Israel2Krøn 6:6

I 2 Krøn. 33:7 står det:

«Han satte det utskårne bilde som han hadde laget, i Guds hus, det huset Gud hadde talt om til David og hans sønn Salomo da han sa: I dette huset, og i Jerusalem, som jeg har utvalgt blant alle Israels stammer, vil jeg la mitt navn bo til evig tid.» 2Krøn 33:7

Legg merke til på kartet over at alle tre fjellene som former de tre fingrene av Sheen – begynner alt med fjellet Moria området hvor Messias ofret seg selv for menneskenes synd, det samme område hvor Gud sa Han skulle skrive sitt navn. Jeg har inkludert en historisk kart over Jerusalem. Legg merke til at det er 3 fjell som kommer sammen på fjellets grunnvoll ved Moria. Kedrondalen (Kidron Valley) til høyre av det sentrale fjellet i midten Hinnoms dal (Hidden Valley) på venstre – så i sum – svaret er ja – Beresheet påske profeti åpenbarer veldig fokus på at Gud ordinerte i himmelen, etter befalning for å fullføre hans hovedformål, for å forløse den falne mennesket. Fjellet Moria er plassen kristne kaller Golgata (Calvary) markerer fokusen hvor Beresheet  profetien vil ta plass.

Det siste svaret er når vil dette skje? Åpenbarer Beresheet profetien når den storslagne hendelsen på Fjellet Moria vil skje? Hvor skal vi lete etter svar?

Det er en tids stempel funnet inn i Yood og i Tav – i de siste to hebraiske numrene åpenbart i Beresheet og de tids stemplene gir oss svaret. De to bokstavene og numrene direkte forbinder tegnet på tre korset med åpenbaringen at dette tegnet vil manifestere seg selv på eksakt riktig tid – en tid avtalt i Himmelen før grunnleggelsen av jorden.

De samme 2 bokstavene eller piktogramene som åpenbarer hvorfor Guds Sønn kom ut av sitt herlighetens hjem, og litterært åpenbarte det ulitmate tegnet av tid. De samme piktogrammene som kombinerte ideen av en plan ordinert i Himmelen, som ville vise seg på jorden på en avtalt tid, leder oss til bildet av Pakten og tegnet på trekorset.

Nummer Yood eller 10 er nøkkelen som låster opp mysteriet om når alt dette skal skje. Yood er Guds guddommelige multiplikator. Yood åpenbarer ofte hendelser som vil skje på jorden på tid avtalt i Himmelen.  Beresheet tidsstempel profeti er veldig enkelt å forstå, og trenger liten forklaring.  Tav og Yood gir svaret. 400 ganger 10 gir eksakt 4000 (år).  

Før jeg fortsetter – jeg trenger å adressere spørsmålet om dato ved Jesu død. Dette er noe som har blitt mye debattert i de siste 100 årene. Tradisjonen sier at Jeusus døde 33 e.Kr. Mange av de tidlige 1 og 2 århundrets kristen kirke fedre lærte at Jesus døde i 30 e.Kr. En mening/tro som eksisterer blant de fleste bibelske bokstavtro til denne dag. Andre tror at Jesus døde på en eller to datoer mellom 30 og 33, til formål å åpenbare Beresheet profetien. Vi har valgt å bruke året 30 e.Kr. Det er vår overbevisning er det som harmonerer mest ved den bokstavelige bibelske betrakning. Men vær så snill å forstå uten hensyn av dato av året – det forandrer ikke åpenbaringen i Beresheet profetien eller ugyldiggjør dens tids profeti på noen måte – bare forandrer noe av tidsrammen. (tid 20:44).